Šta je threads aplikacija i ima li potencijal za oglašavanje?
Meta, kompanija u čijem su vlasništvu Facebook, Instagram i WhatsApp lansirala je Threads aplikaciju koja je direktna konkurencija Twitter-u.
Iako je aplikacija relativno nova, već beleži ogroman uspeh i impozantan broj korisnika. Za samo nedelju dana je stekla čak 100 miliona korisnika, a tokom maja 2024. beleži oko 33 miliona aktivnih korisnika dnevno. Time je postao najbrže rastuća online platforma i nadmašio prethodni rekord koji je postavio ChatGPT.
Ova nova aplikacija predstavlja definitivno potencijalnu pretnju za Twitter, koji se već suočava sa brojnim kritikama. Pitanje koje se sve češće postavlja je da li Threads potencijalno može da zameni Twitter i da li će biti adekvatna platforma za oglašavanje?
Evo šta znamo o Threads aplikaciji
Po svojoj strukturi, aplikacija je veoma slična Twitter-u, s feed-om koji se uglavnom sastoji od tekstualnih objava omogućavajući ljudima da vode razgovore u realnom vremenu.
Korisnici će imati mogućnost objavljivanja fotografija i video zapisa, međutim, fokus je ipak na tekstualnim objavama uz ograničenje od 500 karaktera. Pored toga, moći će da odgovaraju, dele i citiraju objave drugih korisnika. Korisnici threads-a će imati priliku da uz objavljivanje slika i video zapisa dodaju i opsežne opise. S druge strane, Tweeter je ograničen na 280 karaktera po objavi.
Instagram i Threads su umrežene aplikacije, slične estetike, uz mogućnost deljenja objava sa Threads-a direktno na Instagram story. Neposredno nakon instaliranja Threads-a, aplikacija će ponuditi mogućnost da automatski zapratite sve svoje kontakte koje već imate na instagramu. Korisnici se prijavljuju putem svojih Instagram naloga, zadržavajući isto korisničko ime, lozinku i naziv naloga, ali mogu da urede biografiju profila nezavisno od instagram profila.
Kako izgleda proces registracije?
Na dnu ekrana pojaviće se opcija „Import from Instagram“, koja omogućava korisnicima da prenesu pratioce sa Instagrama. U sledećem koraku, aplikacija će im ponuditi mogućnost da izaberu koje naloge žele da prate, bilo da se radi o samo nekim nalozima koje već prate na Instagramu ili o preuzimanju svih pratilaca sa te aplikacije. Pored toga, nalozi koji su blokirani na društvenoj mreži instagram, biće automatski blokirani i na Threads-u.
Potencijalne mane Threads aplikacije
Korisnici threads-a će moći lako da započnu korišćenje aplikacije jer će na jednostavan i brz način zapratiti sve naloge koje želite. To znači da će njihov nalog biti ispunjen relevantnim sadržajem kroz nekoliko sati. Ipak, u slučaju da se predomisle i požele da deinstaliraju aplikaciju, to neće moći lako da se učini.
Naime, napuštanje Threads-a nije jednostavno. Korisnici mogu samo privremeno da deaktiviraju svoje profile putem podešavanja u aplikaciji, ali prema politici privatnosti kompanije, trajna deaktivacija profila je moguća samo uz brisanje i Instagram naloga, što je izazvalo negativne reakcije mnogih korisnika.
Ukoliko se korisnik već pridružio threadsu i ipak ne želi da koristi ovu aplikaciju, a želi da zadrži svoj instagram profil, jedino što može učiniti je da utiša notifikacije na Threads-u.
Još jedna mana je privatnost, baš kao i za instagram, mnogi korisnici su izrazili zabrinutost zbog količine podataka koje aplikacija može da prikupi o korisnicima, uključujući lokaciju, kontakte, istoriju pretrage, istoriju pregledanja i kontakt informacije.
Ko ima bolji potencijal za oglašavanje, Twitter ili Threads aplikacija?
Otkako je Elon Musk preuzeo Twitter, došlo je do brojnih promena u upravljanju i pravilima, što je dovelo do negodovanja korisnika i oglašivača. Još jedan veliki minus Twittera je zabrinutost brendova zbog sadržaja sa kojim bi njihovi oglasi mogli da budu povezani, jer je Twitter poznat po kontroverznim i problematičnim diskusijama.
Threads aplikacija teži da izbegne pomenute kontroverzne rasprave i kreira “sigurno mesto” za diskusiju, ukoliko se ta ideja obistini, potencijalno će privući dosta oglašivača koji žele da zaobiđu konflikt i rasprave koje su na Tweeter-u česta pojava.
S drudge strane, Twitter ima stotine miliona aktivnih korisnika mesečno, što pruža oglašivačima široku publiku. Platforma je poznata po brzom deljenju informacija i angažovanju u realnom vremenu, što je idealno za kampanje koje zahtevaju trenutni odziv.
U kombinaciji sa ciljanim oglasima prema interesovanjima, demografskim karakteristikama, geolokaciji i ponašanju korisnika, Tweeter je dobra prilika za sprovođenje kampanje. Korišćenje hashtagova i praćenje trendova pomaže brendovima da se povežu sa aktuelnim temama i povećaju vidljivost svojih oglasa.
Ipak, mana je što tweetovi imaju kratak životni vek i brzo se gube u feedu, što ograničava dugoročnu vidljivost oglasa. Pored toga, Facebook, Instagram i Google dominiraju tržištem digitalnog oglašavanja i nude raznovrsnije i često efikasnije opcije za oglašavanje.
Iako još uvek nema reklama, nesumnjivo je da će Threads u bliskoj budućnosti postati nova platforma za oglašavanje. Vreme će pokazati da li će Threads ponuditi bolja rešenja za izazove sa kojima se Tweeter suočava, s obzirom na to da su ove dve aplikacije suštinski veoma slične. Ako uspe da prevaziđe ove prepreke, Threads će postati veoma konkurentan u prostoru digitalnog oglašavanja.
Glavne sličnosti i razlike između Threads-a i Tweeter-a
Iako su suštinski veoma slične aplikacije, Tweeter i Threads se po određenim karakteristikama ipak razlikuju i u zavisnosti od preference korisnika će vam se više dopasti jedna ili ipak druga opcija. Glavne razlike su sledeće:
Tweeter:
- Ograničenje na 280 karaktera
- Doseže lako veliki broj ljudi
- Deljenje dužih priča ili složenih ideja nije moguće
- Najbolji je za deljenje kratkih vesti i misli
Threads:
- Ograničenje karaktera na 500, 10 fotografija, 5 minuta video zapisa
- Lakše je ostvariti interakciju sa pratiocima
- Deljenje dužih priča ili složenih ideja je moguće
- Deljenje priča se može upotpuniti slikama i snimcima
Dakle, Threads je bolja platforma za deljenje dužih i složenijih priča i čini se da je nešto lakše ostvariti interakciju sa pratiocima putem Threds-a. Međutim, Twitter je bolja platforma za dosezanje većeg broja ljudi. Na kraju, najbolja platforma zavisiće od potreba i preferencija korisnika.